OPUS Mag

Far from timid • Caveat Lector

Do It For The Likes?

Do It For The Likes?

If the first thing that comes to mind when you see something dope is to pull out your phone and post to SnapChat, you might not want to read this. If you consider thirst trapping a hobby, you might not want to read this. If you’ve ever said “do it for the ‘gram,” you might not want to read this. (Sidebar: why the hell are you even “doing it for the gram”? corny as hell)

If you’re still reading, thank you and bear with me because I’ve got a couple different people I want to take to task here. If you already stopped reading, fuck you cuz you’re what’s wrong with the world.

First of all, I gotta ask why some of you go on vacation and spend 95% of your time posting snapstories and retaking the same selfie 72 times to get it “just right” for Instagram. Some of y’all don’t even care about having a good time anymore, it’s all about making people think you’re having a good time. That’s cool though, it’s a vacation and most people take pictures, you’re not getting a pass, but it’s whatever.

What about at concerts? NOBODY wants to watch your 247-second snapstory of the Desiigner concert. (Does Desiigner even have 247 seconds worth of music yet?) Your video quality sucks because you’re jumping up and down pretending to have a good time, it sounds even worse, and we can’t make out a bit of what’s going on. But as long as people think you’re having a good time and have a cool life, it’s all worth it, right? Do things for the memory, and cuz you enjoy them, not because what other people will think…

 While we’re talking about these stupid photos and videos, stop taking pictures every damn time you see a celebrity. That’s corny as hell and they’re just people. Say hi, tell them you love their new album or wish them luck in their next game or whatever, but stop treating them like animals at the zoo. You don’t get points for taking pictures with Steph Curry or Justin Bieber, so just enjoy the moment and move on.

Next, we must talk about you twitter weirdos, are one person online but another in real life. Y’all are like some fucked up version of Jekyll and Hyde. Guys and girls, both guilty. Guys acting like internet tough guys, and girls acting like whatever the flavor of the week is.

Fellas, if you’re quiet as a mouse in person, don’t hop online and act like you’re a Sylvester Stallone character. You’re going to talk shit to the wrong person, you’re gonna be high off your fake confidence, you’re gonna drive over to Temecula, and you’re gonna get your ass beat. Nobody will respect you, your girl will leave you, your mom won’t cook for you, and children will throw trash at you on the street.

Ladies, you don’t have to be whatever the new Beyoncé or Rihanna song says you are. You’re not all trap queens either, just in case you didn’t get the memo. You are who you are, and that’s okay. That’s better than okay, we love you! That’s the thing though, you just gotta be who you are. You don’t have to be a thot-queen, (wtf is that anyways and why is that something anyone wants to be?), you don’t have to be a Kim K clone, you don’t have to be an Ayesha, you just must be you. Originality is sexy as hell. Being different is sexy as hell. Doing whatever makes you happy is sexy as hell. Just do you!

But that’s the thing though, half of you don’t even know who you are anymore. Are you your twitter persona? Are you the person you are offline? Who are you? Outgoing as hell online, quiet in person. Confident as can be online, insecure with no social skills offline. Find out who you are, and be that person all the time no matter who is watching, cuz people don’t matter. You should matter to you, nobody else does or should. 

What Writing Means To Me

What Writing Means To Me

FUCK Sleep

FUCK Sleep